Skip to content

Zohra Denys

“Veurne, uzze thuus!”

Zohra Denys (26)

  • groeide op in de horeca, bij vader Ingmar Denys & moeder Katheleen Bril.

  • staat als ladychef zelf aan het roer van Grill Valentino.

  • is gepassioneerd door fotografie.

  • ruilde Oostduinkerke in voor Veurne-centrum.

  • wil de wereld ontdekken. Zeker nadat ze haar hart verloor in Oeganda & Bali.

  • leerde haar plan trekken in de Scouts.

  • komt graag onder het volk. #komtgernbutn

  • kan je met allerlei gerechten & smaken bekoren. Zo lang het maar écht lekker is.

Als ik de verhalen van vroeger mag geloven, kende onze stad een glorieus verleden waarbij jong en oud samenkwamen als één harmonisch geheel. Laat dat opnieuw ons doel zijn.

Zohra Denys

Waarom politiek? Waarom VoeVeurne?

Toen ik de basisbeginselen van VoeVeurne doornam, wist ik het meteen… Deze standpunten liggen helemaal in lijn met mijn persoonlijkheid. Kleurrijk en tegelijk onafhankelijk. Voor verbetering en verandering, maar wel heel positief ingesteld. Dit is de visie waar ik helemaal achter sta.

Jeugdbeleid: de vlam weer in de pan

Graag wil ik van jeugdbeleid een speerpunt maken. Als twintiger merk ik dat heel veel jeugd wat ‘verloren loopt’ in onze stad. En dat is zorgwekkend. Wie in een saaie omgeving opgroeit, verliest een beetje zijn binding met zijn geboorteplaats. En dus zal die persoon sneller geneigd zijn om te emigreren naar pakweg Gent of zo. Dat moeten we vermijden. Niet alleen door te luisteren naar onze jeugd, maar vooral door te DOEN. Wensen en noden in kaart brengen en daar dan je jeugdbeleid volledig op afstemmen. Onze basiswens om onze verenigingen beter te steunen, kadert ook perfect in deze missie. Laat de jeugdhuizen weer opflakkeren, gesteund en met raad & daad bijgestaan door het stadsbestuur. Als ik verhalen van vroeger mag geloven, kende onze stad een glorieus verleden waarbij jong en oud samenkwamen als één harmonisch geheel. Laat dat opnieuw ons doel zijn.

Vaarwel, reservatieplicht!

Een ander punt dat mij heel nauw aan het hart ligt: klantvriendelijkheid. Ik zie een stadsbestuur als een moderne onderneming en de inwoners zijn haar klanten. Welnu, zoals elk slim bedrijf moet je je product of dienst afstemmen op je klanten. Dat is nu niet echt het geval. Neem nu de reservatieplicht. We moeten er alles aan doen om dat weg te werken. In het recyclagepark volstaat het om de verkeersstromen aan te pakken. Zoals in onze buurgemeenten. Die hebben vaak meer inwoners en toch zijn er zelden of nooit files. Het oplossen van het fileprobleem, maakt meteen ook de reservatieplicht overbodig. Ook bij onze stadsdiensten en zelfs bij de politie moet je op voorhand een online afspraak inplannen. Laat ons hier een oplossing voor uitwerken. Die bestaat. Trouwens: online afspraken zijn niet echt ‘senioren-vriendelijk’. Ook anno 2024 is vlotjes met de computer werken niet aan iedereen besteed.

Samen met jou, wil ik ons Veurne weer doen blinken in haar vel. Een stad en dorpen waar alle inwoners zich goed voelen.

Zohra Denys

Democratisch(er) Veurne

Tot slot nog een belangrijk punt: democratie. VoeVeurne wil onze inwoners en onze verenigingen daadwerkelijk meer inspraak geven, o.a. met bindende referenda. Meer transparantie ook, met o.a. live gestreamde gemeenteraadszittingen. We willen dat jouw stem gehoord wordt. Uiteraard kan je niet iedereen altijd ter wille zijn. Maar je kan maar je best doen om het algemeen belang te dienen op een zo’n democratisch mogelijke manier…

Waar het hart van vol is…

Voilà. Een hele boterham. Maar waar het hart van vol is, loopt de mond (of de pen) van over. En ja: ik hou van Veurne. Ik ben fier op mijn stad. Samen met jou, wil ik ons Veurne weer doen blinken in haar vel. Een stad en dorpen waar alle inwoners zich goed voelen. Veurne, uzze thuus!